قابلیت های جدید VMware vSphere نسخه 6.5

بالاخره انتظار ها به سر رسید و در VMworld 2016 شرکت VMware به معرفی نسخه 6.5 vSphere و vSAN پرداخت. در این سری مقالات قصد داریم قابلیت های جدید VMware vSphere نسخه 6.5 ، vCenter و vSAN را مورد بررسی قرار دهیم.

بالاخره انتظار ها به سر رسید و در VMworld 2016 شرکت VMware به معرفی نسخه 6.5 vSphere و vSAN پرداخت. می توانید قابلیت های معرفی شده را می توانید در سایت VMware مشاهده نمایید.

قابلیت های جدید VMware vSphere نسخه 6.5

قابلیت های جدید VMware vSphere نسخه 6.5

تغییرات اصلی رخ داده مربوط به FT، DRS و VMware HA بود که از این به بعد نام آن vSphere Availability خواهد بود.

راه اندازی های هدایت شده قابلیت جدیدی است که در vSphere نسخه 6.5 معرفی شده است. و به شما اجازه می دهد که نرم افزار های چند بخشی را روی نود های مختلف vSphere Availability مدیریت کنید. برای مثال فرض کنید که بخواهید ماشین مجازی VM1 روی نود اول استارت شود و بعد از آن ماشین مجازی VM2 روی نود 2 استارت شود و پس از آن ماشین مجازی VM3 روی نود دیگری استارت شود. نحوه انجام آن را می توانید در این قسمت مشاهده کنید.

حالا HA یا vSphere Availability می تواند مشکلات سخت افزاری روی سرور را تشخیص دهد. این قابلیت Proactive HA نام دارد. حالا اگر ESXi با مشکل مواجه شود و یکی از منابع تغذیه (Power Supply) خود را از دست بدهد به مد جدیدی به نام Quarantine Mode خواهد برد و در این حالت دیگر DRS ماشین های مجازی را به آن منتقل نخواهد کرد مگر در صورت لزوم.

HA حالا شامل دو مرحله ارجحیت برای راه اندازی مجدد است که Highest و Lowest نام دارد و جمعا پنج مرحله را فراهم می کنند. با استفاده از این قابلیت می تواند ارجحیت راه اندازی مجدد ماشین های مجازی در شرایط بحران (HA Event) مشخص نمایید. چندین رشد جدید نیز در مدیریت HA یا vSphere HA Admission Control مشاهده می شود.

FT یا Fault Tolerance نیز قابلیت های جذابی ارائه می دهد:

  • در vSphere نسخه 6.5 DRS و FT بیش از پیش یکپارچه شده اند.
  • شبکه FT را حالا می توانید با چندین کارت شبکه (NICs) پیکربندی کنید تا پهنای باند بیشتری برای لاگ های FT در اختیار داشته باشید.
  • تلاش زیادی برای کاهش تاخیر شبکه در قابلیت FT رخ داده است که آن را بیشتر از همیشه قدرتمند ساخته است.
    پیکربندی های حداکثری رشد چشمگیری داشته است که اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نبود فقط آنکه حداکثر حافظه ماشین مجازی از 4 ترا بایت به 6 ترا بایت ارتقاء داشته است. حداکثر تعداد ماشین های مجازی در VMware vCenter از 10000 به 20000 ارتقاء یافته است.

روی VMFS و NFS نیز ارتقاء های جزیی رخ داده است که می توانید در مقاله Cormac Hogan مطالعه کنید.

قابلیت های جدید VMware vSphere نسخه 6.5
منبع: up2v.nl

آموزش های مرتبط

شرکت ویرا شبکه نگار فعال در زمینه مجازی سازی، ذخیره سازی داده ها، مراکز داده، مانیتورینگ و امنیت زیرساخت های شبکه

دسترسی به بخش آموزش های مجازی سازی

 

دانلود کتاب VMware Workstation